مواد اولیه سالم آشپزخانه های صنعتی و سنتی

کیفییت غذای یک رستوران به چند عامل مهم بستگی دارد که اولین عامل مواد اولیه آن می باشد. این امکان وجود ندارد که ما غذایی خوشمزه و با کیفیت و مناسب تهیه کنیم در حالیکه از مواد مرغوب استفاده نکرده باشیم.

پس یک رستوران موفق سرآشپزی دارد که با کیفیت ترین و مناسب ترین مواد را استفاده می نماید چرا که جان و سلامت افراد و مراجعه کنندگان رستوران به این قسمت بستگی دارد و با نظارت های مکرر و مراجعات بدون اطلاع قبلی مامورین بهداشت نسبت به بررسی صحت و سلامت مواد غذایی اهمیت این موضوع اثبات شده می باشد.

همچنین مشتریان رستوران ها به کیفیت و سالم بودن غذایی که بابت آن پول می پردازند بسیار حساس و دقیق می باشند. کوچک ترین نقصی در این بخش که ناشی از عدم رعایت کیفیت یا بهداشت باشد از دید مشتری پنهان نمی ماند و ممکن است باعث اعتراض، دعوا وحتی شکایت بشود.

بدین منظور جهت جلوگیر از اتفاقات ناگوار، راه های زیادی وجود دارد که در این مقاله به آن می پردازیم:

۱- خرید روزانه میوه و سبزی جات به مقدار مناسب و با قیمت مناسب

۲- استفاده از سرآشپز و کادر حرفه ای مناسب که مواد غذایی مناسب و با کیفیت را می شناسند و ماموران خریدی که بدانند از کجا و با چه قیمتی اقدام به خرید نمایند.

۳- تخصیص بودجه مناسب برای این بخش توسط بخش مالی رستوران

۴- استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی سالم، مناسب و استاندارد که مواد اولیه را به بهترین شکل ممکن آماده سازی کند.

۵- ایجاد یک منوی غذایی مناسب و تعیین نوع مواد مصرفی روزانه و پرهیز از خرید بیش از نیاز که منجر به خرابی مواد و پایین آمدن کیفیت غذا می شود.

و…

این ها بخشی از شرایطی است که می بایست رعایت شود و به ویژه برای افرادی که قصد راه اندازی رستوران را دارند باید مدنظر قرار گیرد.

یک مبحث مهم دیگر در این بخش، روغن مصرفی و مورد نیاز رستوران ها به ویژه فست فودهاست. بخش مهمی از کیفیت غذا و سالم بودن آن استفاده از روغن مناسب و پرهیز از استفاده مکرر از روغن های سرخ کردنی می باشد.

چرا که این روغن ها با هربار داغ شدن وحرارت دیدن علاوه بر پایین آوردن کیفیت مواد غذایی و رنگ و عطر و مزه آن باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های خطرناک به ویژه انواع سرطان های گوارشی و … می شوند.

دستگاه های مربوط به فست فود ها یا همان لوازم آشپزخانه فست فود مانند سرخ کن ها و فرهای پخت پیتزا ، ساندویچ ساز ها و… هم بسیار مهم هستند چرا که کیفیت وکارایی مناسب این وسایل باعث سالم و مناسب بودن مواد غذایی تولید شده می شوند.

با توجه به اینکه قیمت لوازم رستوران به ویژه لوازم مربوط به فست فودها که بخش کثیری از آنها وارداتی و خارجی می باشند گران می باشد، پس برای خرید آنها نیاز به مشورت با یک شرکت مشاور وجود دارد تا از تحمیل هزینه های نامتعارف و خرید دستگاه های بی کیفیت و گران جلوگیری شود.

چرا که باعث پایین آمدن کیفیت و خراب شدن مواد غذایی و هدر رفتن تلاش و انرژی بخش تولید می شود واز مشتریان و سود اقتصادی مناسب می کاهد. بهتر است با استفاده از تجربیات سایر رقبا و مشاوره بهترین تصمیم در این خصوص گرفته شود تا از زیان های آتی جلوگیری به عمل آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.