راه اندازی کافی شاپ

اگر قصد راه  اندازی کافی شاپ یا کافه رستوران را دارید می توانید با مطالعه این مقاله، در انتخاب و تصمیم خود هدفمندتر و اصولی تر تصمیم بگیرید. ما در این مقاله به طور اجمالی ۶ نکته مهم که باید قبل از تاسیس و شروع با آنها روبرو شده و نسبت به آنها تصمیم گیری کنید را مطرح میکنیم:

۱-انتخاب محل کافی شاپ یا  کافه رستوران:

یکی از مهم ترین مسائلی که در تاسیس و راه اندازی یک کافی شاپ باید مد نظر قرارگیرد انتخاب محل یا مکان مناسب است. مکان مناسب باعث جذب مشتری بیشتر، فروش بیشتر و درنهایت سود و درآمد بیشتر است و مکان نامناسب ریسک ضرر و ورشکستگی و تعطیلی کافه را بیشتر می کند. در انتخاب محل این نکات را مدنظر قراردهید:

الف- نزدیک بودن به دانشگاه، مراکز آموزشی، مراکز اداری و  تجاری

ب- خوشنام بودن محل و داشتن ویو و چشم انداز مناسب

ج- نزدیک بودن به پارک، مراکز تفریحی، مراکز پزشکی و…

د- دسترسی به پارکینگ یا داشتن جای پارک مناسب برای خودرو

ه- دور بودن از شلوغی و آلودگی های صوتی و بصری

و- در نظر گرفتن بار ترافیک محلی و دسترسی آسان با وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس و مترو

ز- داشتن فضای سبز مناسب و رعایت زیبایی های بصری

 

۲-اهمیت دادن به دکوراسیون:

دکوراسیون بسیار مهم است. برای این منظور حتما از مشاوره شرکت ها و افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. بسیار دیده شده افرادی به خاطر دکوراسیون بد یا چیدمان و فضای نامناسب از رفتن به یک کافه یا رستوران اجتناب می کنند یا پس از یک بار مراجعه، برای مراجعات بعدی ترجیح میدهند کافی شاپ دیگری را انتخاب کنند. نکات لازم برای یک دکوراسیون خوب:

الف- رعایت هارمونی و هماهنگی در ست کردن لوازم کافه با میز و صندلی ها و سالن

ب- انتخاب یک تم یا چند رنگ اصلی برای چیدمان که با هم هماهنگی داشته باشند

ج-استفاده از گل وگیاه در چیدمان یا درنظر گرفتن فضا های گلکاری و تزیین با گل وگیاه یا استفاده از آکواریوم و ماهیان زینتی و…

د-استفاده از وسایل و میز و صندلی هایی خاص، تک وخلاقانه

ه- داشتن ابتکار وخلاقیت و عدم تقلید از سایر رقبا (در مقاله نقش خلاقیت در راه اندازی رستوران به طور مفصل به این بحث پرداخته شده است)

 

۳-تجهیزات آشپزخانه صنعتی کافی شاپ:

در این بخش حتما باید از مشاوره با یک شرکت تولید کننده و واردکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده کنید. مشاوران این شرکت ها برطبق نقشه و اصول مهندسی آشپزخانه کافه شما را طراحی و پس از تصویب نهایی توسط خودتان و جانمایی و مشخص کردن تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شما، اقدام به خریداری، نصب و راه اندازی براساس نیاز و بودجه شما می نمایند وشما با خیال راحت و بدون استرس از پس این بخش مهم و اساسی کافه خود برمی آیید.

 

۴- منوی  کافی شاپ:

منوی یک کافی شاپ حاوی پیام های مختلفی برای مشتری است. به طور مثال منویی که دارای عناوین و نام های ناآشنا و عجیب زیادی باشد ولی قیمت هیچکدام درج نشده باشد به مشتری پیام منفی می دهد که قیمت ها احتمالا بالا و گران هستند که درج نشدند و نام های ناآشنا باعث سردرگمی در تصمیم گیری و انتخاب می شود. یک منوی خوب باید شفاف و دقیق باشد و چنانچه نامی لاتین یا خارجی در آن وجود دارد بهتراست کنار آن نام توضیح مختصری درباره محتویات آن داده شود. همچنین قیمت ها حتما درج گردند تا مشتری با خیال راحت تر و آرامش بیشتری سفارش دهد و این نکته را هم مدنظر قراردهید کافه هایی که منوی آنها قیمت های نامناسب وگران دارند مشتریان زیادی ندارند و مشتریان فعلی و آینده را ازدست می دهند.

 

۵- نظافت و تمیزی کافه:

نظافت و نظم هم ازموارد مهم و قابل توجه است، که علاوه برنظارت و الزام ماموران بهداشت باید نظر مشتریان را هم جلب نماییم. بدین منظور بهتراست پرسنل با دستکش و روپوش و لباس مناسب اقدام به تهیه مواد غذایی نمایند، و بهداشت ونظافت همواره ومستمر رعایت گردد ، زباله ها دپو وانبوه نشود و روزانه وشبانه مرتب تخیله گردند ، نظافت ماشین آلات، تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و دستگاه های کافی شاپ مانند آب میوه گیری ها، مخلوط کن ها و…رعایت شود. برای مطالعه و بررسی بیشتر میتوانید به  مقاله نقش رعایت بهداشت در موفقیت رستوران در سایت مراجعه نمایید.

 

۶- مدیریت وپرسنل کافه :

بی شک رفتار و منش حرفه ای، مدیریت شایسته وکارآمد، نظم و انضباظ و سابقه آشنایی با بازار غذا و…لازمه مدیریت یک کافی شاپ می باشد.در این خصوص می توانید از مقاله پرسنل رستوران درسایت استفاده نمایید.

 

در این مقاله چند نکته مهم واساسی ذکر گردید، چنانچه قصد راه اندازی کافه یا کافی شاپ را دارید تیم حرفه ای آلفا استیل غلامی آماده ارائه مشاوره و همکاری با شما می باشند. شماره تماس دفتر :۰۲۱-۶۶۲۴۳۷۶۳

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.