لوازم آشپزخانه فست فود

لوازم آشپزخانه فست فود

امروزه  یکی از پر رونق ترین کسب و کارها در سراسر جهان فست فود ها  می باشند. با توجه  به اینکه  مردم دیگر زمان زیادی را به طبخ غذا اختصاص نمی دهند و مدیریت استفاده بهینه از وقت را در نظر گرفته اند،
روی آوردن به غذای سریع باعث افزایش برندهای معتبر و غیر معتبر جهانی گردیده است.
هدف ما از نوشتن این مطلب بررسی و به چالش کشیدن ارزش غذایی که در فست فودها عرضه می کنند نمی باشد، صرفا به مقدمات ایجاد یک فست فود موفق اشاره خواهیم کرد

لوکیشن :

مکانی که در آن می توان یک فست فود موفق ایجاد کرد،  می بایست دارای خصوصیت های ذیل باشد :

۱-مکان هایی که به صورت پیاده راه می باشند و تردد مردم در آن زیاد باشد.

۲-در صورت واقع شدن در خیابان  اصلی حتما دارای محل مناسبی برای پارک خودرو باشد.

۳-از بر مناسب برخوردار باشد.

۴- شرایط ایجاد آشپزخانه مناسب و اگزاست را داشته باشد.

تجهیزات:
استفاده از لوازم آشپزخانه فست فود که قابلیت پخت با کیفیت بالا را داشته باشد بستگی به نوع سرمایه گذاری کارفرمایان محترم دارد.
بعضا دیده شده دوستان گرامی از بی کیفیت ترین لوازم آشپزخانه فست فود استفاده می کنند و دائما از فروش کم خود گله می کنند،
باید به این عزیزان یادآوری کنیم که برندهای معتبر جهانی هرگز به سراغ لوازم آشپزخانه متفرقه و غیر استاندارد نرفته اند.

اگر نگاهمان کوتاه مدت باشد و صرفا برای سرگرمی به سراغ این شغل رفته باشیم، شک نداشته باشیم که در عرض کم تر از ۶ ماه دلسرد شده و از عدم سود آوری کلافه می شویم و اولین چیزی که به ذهن هرکسی خطور می کند جمع کردن (بسته شدن) می باشد.

اگر بخواهیم کمی دقیق تر به این مسئله بپردازیم باید عنوان کنیم که رمز موفقیت در این شغل ارائه غذای خوب، سالم و با کیفیت می باشد.

پس از استفاده از لوازم آشپزخانه فست فود که از کیفیت کافی برخوردار نمی باشد به طور حتم محصول خروجی از این دستگاه ها به ذائقه مشتری خوش نمی آید.
اینجا دقیقا اتفاقی که رخ می دهد این است که یک مشتری ناراضی توانایی این را دارد تا به صورت غیر ارادی شروع به تبلیغات منفی کند و اگر این موضوع را در نمودار رضایت مندی مشتری به تصویر بکشید مشاهده خواهید کرد که یک مشتری ناراضی تقریبا ۶۰ نفر را به صورت غیرمستقیم از آمدن به فست فود شما منصرف می کند.

علت موفقیت های برند هایی از قبیل KFC  ، Mack Donald، Subway ، Burger king  استفاده از لوازم آشپزخانه فست فود با کیفیت و مرغوب می باشد. به عنوان مثال به تعداد شعب چند برند اشاره خواهیم کرد :

ساب وی با ۴۴۸۵۲ شعبه ، مک دونالد با ۳۶۵۲۵ شعبه  ،  کی اف سی با ۱۹۴۲۰ شعبه  ،  برگرکینگ با ۱۵۰۰۰ شعبه

پیتزا هات با ۱۳۷۲۸ شعبه  از بزرگ ترین فست فود های دنیا هستند.

*توجه: موفقیت اتفاقی نیست .

مواد اولیه:

برای طبخ تمامی غذاهایی که در منوی خود ذکر می کنیم حتما می بایست از مواد اولیه با کیفیت استفاده کنیم . همیشه به مشتریانمان به چشم یک مهمان خیلی عزیز نگاه کنیم تا از میزبانی لذت ببریم، وقتی مشتری بابت غذایی که سفارش می دهد هزینه پرداخت می کند، ما هم خودمان را مجبور به ارائه غذای با کیفیت می نماییم.

پرسنل:

استفاده از کادر مجرب و آموزش دیده بسیار ضروری می باشد.

سالن:

سالن غذاخوری حتما می بایست از نظر موارد بهداشتی، نورپردازی، دکور، رنگ آمیزی و میز و صندلی برای فست فود مناسب باشد. زیرا تمام مشتریان دوست دارند که غذای خود را در محیطی میل کنند که به آنها آرامش و حس خوب بدهد.
اگر یک واحد فست فود تمام موارد فوق را با دقت انجام دهد به صورت  قطعی موفق می باشد و می تواند تعداد شعب خود را افزایش دهد.

نتیجه گیری:

انتخاب بهترین مکان جهت احداث فست فود

استفاده از لوازم آشپزخانه فست فود با کیفیت بالا

استفاده از مواد اولیه خوب و با کیفیت

گزینش کادر دارای صلاحیت

فراهم کردن سالنی برای سرو غذا جهت لذت بردن مشتری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.