تجهیزات آشپزخانه صنعتی را چگونه انتخاب کنیم؟

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

” آشپزخانه صنعتی درواقع ترجمه شده ی لغت لاتین ” Commercial Kitchen “به معنای آشپزخانه ی تجاری است.تجهیزات آشپز خانه صنعتی در واقع تجهیزاتی هستند، که در مراکز بزرگی مانند هتل ها، رستوران و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. یک آشپزخانه بزرگ را با تجهیزات آشپزخانه ی صنعتی داخلش می شناسند، زیرا تجهیزات آشپزخانه های معمولی قادر به آماده سازی مواد غذایی در حجم زیاد نخواهند بود. این تجهیزات به صورت انحصاری تنها برای استفاده خاصی نظیر پخت و پز در فست فود ها ساخته شده و دارای امینیت بیشتری نسبت به سایر تجهیزات هستند،  همچنین دارای استاندارد های مشخصی هستند تا بتوانند نهایت سوددهی لازم را داشته باشند.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

این تجهیزات به چند دسته ی کلی تقسیم می شوند:
تجهیزاتی که شامل وسایل مورد نیاز برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند. مانند دیگ پخت برنج و دیگ چلوپز، دیگ های پخت خورش، سرخکن، اجاق گاز، کباب پز ریلی، گرمخانه خشک و مرطوب و دیگ های صنعتی پخت برنج.

تجهیزات آماده سازی مواد غذایی قبل از پخت مواد غذایی شامل چرخگوشت، خلال ساز سیب زمینی، سماور، ترموس، سیخ گیر و غیره

تجهیزات برودتی برای نگه داری مواد غذایی و همچنین سرد کرد بعضی مواد غذایی که به صورت سرد مصرف می شوند مانند ژله که این تجهیزات شامل یخچال، یخ ساز و آب سردکن می شود.

تجهیزات صرف مواد غذایی که بیشتر در غذا خوری های سلف سرویس استفاده می شود، این تجهیزات به دلیل اینکه روزانه چندین بار باید شستو شو گزدند باید از جنس استیل ضد زنگ باشد.

تجهیزات شستشو  شامل سینگ ظرف شویی و ماشین ظرف شویی

نکته ی مهم در انتخاب تجهیزات مناسب در آشپزخانه های صنعتی

اگر شما قصد دارید که یک رستوران مجهز تهیه کنید و اگر قصد دارید که تجهیزات خود را از خارج کشور تهیه کنید، محصول مورد نظر باید لوگوی آبی رنگ NSF داشته باشد که معمولا در جایی از محصول چاپ شده است. این لوگو به خریدار اطمینان می دهد که محصول خریداری شده برای استفاده تجهیزات آشپزخانه های صنعتی مناسب است و بر اساس استانداردها طراحی شده است.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

nsf چیست؟
در سال ۱۹۴۴ موسسه بنیاد بهداشت ملی (National Sanitation Foundation) آغاز به کار کرد، که در زمینه سلامت بهداشتی محصولات مختلف به فعالیت ادامه می دهد، و در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ کشور فعالیت دارد، و این آرم در واقع ماننده آرم استاندارد ایران است، که بر روی محصولات مورد تایید کارشناسان استقرار می گیرد.
اگر شما تجهیزات آشپزخانه صنعتی خریده باشید که روی آن لوگوی آبی رنگ NSF درج شده باشد، می توانید مطمئن باشید که تمامی تجهیزات آن با کیفیت و سالم هستند و تحت نظارت شدید قرار گرفته اند و قانونی و استاندارد هستند.

NSF - تجهیزات آشپزخانه صنعتی

NSF – تجهیزات آشپزخانه صنعتی

فضای کافی سالن پذیرایی:

البته خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی تنها مسئله مهم در راه اندازی یک مرکز دلخواه نیست.
داشتن فضای کافی در سالن پذیرایی رستوران برای مهمانان از مهمترین قسمت های یک آشپزخانه و رستوران محسوب می شود.
اگر بهترین غذا و خدمات را داشته باشید اما فضای استاندارد برای نشستن مهمانان نداشته باشید، این امر سبب نارضایتی مشتریان شده و طبیعتا از تعداد مشتریان کسر خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.