فرپیتزای ریلی یا فر پیتزا صندوقی؟

فرپیتزای ریلی یا فر پیتزا صندوقی؟

دستگاه فر پیتزا

شهرت و محبوبیت پیتزا در منوی فست فود ها غیر قابل انکار است و اگر قصد دارید شما هم پیتزا های خوشمزه درست کنید و در فست فود خود به فروش برسانید، بایستی پیش از آن تصمیم های زیادی را بگیرید که یکی از این تصمیمات مربوط به نوع فر پیتزایی است که بایستی خریداری نمایید.

مات در حال حاضر دو نوع فر پیتزا داریم که یکی از آن ها فر پیتزای ریلی و دیگری فر پیتزای صندوقی است.

فر پیتزای صندوقی اسالسا بیشتر در رستوران های ایتالیایی یافت می شود (که البته در صنف رستوران ایتالیایی تنوع زیادی در تجهیزات پخت پیتزا دیده می شود)، در مقابل دستگاه فر پیتزای ریلی بیشتر در فست فود ها و مراکزی که غذای سریع ارائه می دهند (مانند بوفه) یافت می شود.
در حالی که هریک دارای مزیت های بخصوص خود هستند بایستی کاربرد و ویژگی های هریک را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم تا هوشمندانه تر انتخاب نماییم.

بهترین فر پیتزا:
مقایسه فر پیتزا ریلی با فر پیتزا صندوقی

فر پیتزا ریلی
موارد استفاده از این دستگاه: فست فود، پیتزا فروشی، دلیوری (delivery) و صنف های مشابه

شیوه کار این دستگاه به این صورت است که پیتزا را روی زیل ها قرار می دهند و آن را به درون هدایت می کنند تا پخته شود.
پس از اینکه پیتزا پخته شد، با حرکت دادن ریل ها به بیرون هدایت می شوند.
پخت پیتزا با این نوع دستگاه به نظارت کمتری نیاز دارد و احتمال سوختن در آن بسیار پاییین است.
دیگر مزایای این دستگاه این است که می تواند در زمان بسیار کوتاهی پیتزا را بپزد. اگر فست فود شما منوی محدودی دارد و به طور پیوسته پیتزا پخت می کنید، این دستگاه بهترین گزینه برای شماست.

دستگاه فر پیتزای ریلی فرآیند پخت یتزا را اسان تر می کند و نیازی نیست برای پخت آن کارهای خاصی انجام دهید و اگر آشپزها یا پرسنل شما محدود هستند و مشتریان شما زیاد، این دستگاه برای شماست و اگر آشپزها ماهر نباشند، چون این دستگاه پخت را به صورت خودکار انجام می دهد هیچ نگرانی وجود ندارد و نیازی به تنظیم نیست.

علاوه بر این مزایا معایبی هم دارد مثلا از آنجایی که پیتزا توسط ریل ها به درون دستگاه هدایت می شود هیچ کنترلی روی آن وجود ندارد و شما با این دستگاه نمی توانید در پخت پیتزا تنوع به خرج بدهید و باعث می شود حتی اگر آشپز ماهر باشید،
با این دستگاه هیچ فرقی با یک آشپز معمولی و بی تجربه نداشته باشید زیرا دست شما نیست. به دلیل ریل های موجود در دستگاه، شست و شوی آن زمان­بر و تعمیر و نگهداری این دستگاه کمی مشکل است.

مزایا و ملاحظات:

برای فست فود ها و سایر مراکز که حجم پخت بالایی دارند مناسب است
به آشپز ماهر نیازی نیست.
کنترل کمتر بر روی پیتزا، منو شما را محدودتر می کند.

فر پیتزا صندوقی
موارد استفاده از این دستگاه:
پیتزا فروشی های بزرگ و معروف، پیتزا فروشی های سنتی، فروشگاه ها و فست فود های با منوی طولانی و متنوع

اگر قصد راه اندازی یک پیتزا فروشی سنتی را دارید دستگاه فر پیتزای صندوقی بهترین گزینه برای شماست. این دستگاه مانند یک صندوق است که از استیل ساخته شده است و درون آن سنگ یا آجر و سرامیک است.
پس از اینکه پیتزای پخته نشده را در آن قرار می دهید، حرارت به پیتزا وارد می شود. این دستگاه پوسته خمیر پیتزا را به صورت مساوی حرارت می دهد و پنیرهای پیتزا را آب می کند و برای رستوران ها یا ساندویچی هایی که قصد دارند پیتزای لذیذ درست کنند مناسب است.

این دستگاه نسبت به پیتزا پز ریلی قابل تنظیم تر است و به آشپز قابلیت کنترل بیشتری بر روی پیتزا ها و همچنین جریان هوا در دستگاه می دهد.
با این دستگاه آشپز می تواند تصمیم بگیرد که چه زمانی پیتزا را از دستگاه خود خارج نماید و این می تواند باعث شود پیتزاهای مختلفی را بپزید و اگر تنواع پیتزای منوی شما بالاست این دستگاه گزینه خوبیست. تعمیر این دستگاه بسیار ارزان قیمت است و همچنین شست و شوی آن راحت است و از آنجایی که دارای ریل نیست، از ظاهر زیباتر و جذاب تری برخوردار است.

معایبی که این دستگاه دارد این است که شما نمی توانید حجم زیادی از پیتزا را در زمان کوتاه بپزید و همچنین زمان ریکاوری آن طولانی تر است و باید بر خلاف پیتزای ریلی به آن استراحت بدهید. استفاده از این دستگاه نیز تا حدودی پیچیده است و برای کار کردن با این دستگاه به یک آشپز ماهر نیاز است.

مزایا و ملاحظات:

قابلیت تنظیم بالایی دارد و تنوع پخت در این دستگاه بالا است.
خمیر پیتزا را به طور کلی می پزد و باعث می شود پیتزا خوشمزه تر شود.
زمان ریکاوری این دستگاه طولانی است و وقتی شما حجم زیادی از پیتزا را می خواهید بپزید، زمان ریکاوری و خنک شدن آن افزایش می یابد.
پخت پیتزا با این دستگاه به پرسنل و آشپزهای با تجربه نیاز دارد.
کدام فر پیتزا بهتر است؟
اساسا نوع دستگاه پیتزا پزی که انتخاب می کنید به رستوران یا فست فود و منویی که دارید بستگی دارد.
اگر قرار است در طول روز حجم بالایی از پیتزا را به مشتری های خود تحویل دهید، پیتزا پز ریلی برای شما مناسب است و با زحمت کمتر می توانید پیتزای بیشتری بپزید اما اگر قصد دارید سنتی کار کنید و پیتزا های خوشمزه تر با تنوع بالاتری بپزید، دستگاه پیتزا پز صندوقی به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید و همچنین می توانید علاوه بر آن ساندویچ و ژامبون هم بپزید.
به طور کلی نمی توان گفت کدام یک از دیگری بهتر است و هریک مزایای خود را دارند و شما باید بسته به نیاز خود تصمیم گیری نمایید و ببینید کدام یک به سود رستوران شما خواهد بود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.